Voorkom bezoekers die verdwalen dankzij indoor wayfinding
2 min gelezenBij grote panden en bij grote locaties wordt er gebruik gemaakt van wayfinding. Je hebt indoor wayfinding en outdoor wayfinding. Wayfinding zou de ultieme oplossing kunnen zijn om te voorkomen dat bezoekers verdwalen. Door middel van wayfinding zou je de bezoekers op de juiste weg kunnen helpen. Veel grote bedrijven en winkels maken gebruik van wayfinding. Kijk eens in de supermarkt. Bij elk pad is er een bordje te vinden. Dit bordje is meestal voorzien van een nummer en van de soorten producten, die je kan vinden in dat pad. Op deze manier is het voor de bezoekers makkelijker om boodschappen te doen. De klanten kunnen namelijk van een afstand al zien waar een bepaald product kan staan. Sizo Signs houdt zich bezig met het verkopen van wayfinding.
Wat is wayfinding nou precies?
In de vorige alinea wordt er een voorbeeld gegeven van wayfinding. Wayfinding zorgt er dus eigenlijk voor dat bezoekers makkelijk kunnen verplaatsten op een locatie of binnen een winkel. Ze worden genavigeerd. Dit navigeren gebeurt op een professionele manier. Wayfinding kan voorkomen dat bezoekers verdwalen. De klanten en bezoekers hebben door middel van wayfinding vaak een aangenaam bezoek. Dit zullen zij dan ook verder vertellen aan kennissen, vrienden en familieleden. Hierdoor komen meer mensen naar jouw winkel. Wayfinding is niet alleen handig voor bezoekers en klanten, maar ook voor medewerkers en leveranciers. De wayfinding maakt het dus makkelijker voor iedereen.
De voordelen van wayfinding
Wayfinding kent verschillende voordelen. Zo is 1 van de voordelen dat mensen een positief bezoek ervaren. Dit kan een belangrijke bijdrage leveren aan het feit of een klant of bezoeker nog een keer naar jouw pand of winkel komt. Een ander voordeel is het beleving component. Je kunt bij wayfinding meerdere kleuren en lampen gebruiken. Dit kan een bepaalde ruimte extra laten opleven. Dit kan ervaren wordt als iets fijns. 1 van de belangrijkste voordelen is het verhoogd veiligheidsgevoel van klanten en gasten. Het veiligheidsgevoel verhoogd doordat mensen weten waar ze naar toe moeten en naar toe kunnen.